Vad PCO gör med mig..

eller snarare PCOS. Mer finns att läsa här:http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Polycystiskt-ovarialsyndrom---PCOS/ 

Hur yttrar denna sjukdom sig på mig?
Jag lider av extrem behåring. Då inte som ett vackert och tjockt hår på huvudet. Även om det inte är något fel på mitt huvudhår... Jag har skägg. Jag har skägg på halsen och upp emot kinderna. Jag har mustasch. Jag ska se om jag kan ta en bild så ni får se. Jag har hår på magen. Jag har strån på bröstet. Dessutom har jag väldigt små bröst till min modell större kropp. Ännu mindre nu efter amning. Jag har håriga ben - från tår till lår,, bak och fram. Min man kallar min rumpa för ekorrsrumpa för där är jag också hårig. Tack och lov för vax. Jag vaxar ansiktet då och då. Rakar halsen dagligen. Jag gör även brasilansk vaxning och hela benen då och då. Då vaxar de till och med mellan skinkorna. Hehe. Förutom behåring då?

Oregelbunden mens.. 28-70 dagar. Svårt att säga när ägglossning och mens sker. Jag försöker lära mig min kropp men den är ombytlig.

Övervikt. Jag skyller inte den på PCOS men kanske kan det ha en liten bidragande faktor. Jag väger just nu 88 kg till 174 cm. Jag måste skräpa mig. 

Om jag läser detta så låter det ju inte speciellt charmigt? En tjock och hårig kvinna! Jag ser mig inte så. Min man ser mig inte så. Mina före detta har inte sett mig så. Jag är förbannat söt och charmig trots mina symtom av PCOS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0