Tacksam och lycklig.

Liten kom till oss i mars. Vi hade inte försökt över ett år men påbörjat en fertilitesutredning. Min gynekolog tyckte att det inte fanns någon anledning att vänta i och med min oregelbundna menscykel som varierar mellan 28-78 dagar. Min man hade fått kolla upp sina spermier - fin fina simmar. Problemet låg inte helt oväntat hos mig som sällan har ägglossning. Vi skulle få komma och spola äggledarna innan första kuren "Pergotime".  Det var vår och spolningen skulle komma att ske efter sommaren. En månad prövade jag rosenrot och apiforce - vi plussade. Den månaden är den enda gången jag känt av min ägglossning. Jag förstod det inte då. Så ont. Pronaxen. När jag väl förstod genom ägglosningstest att det var ägglossningen jag känt så var det väldig mycket googlande. Googlande med sökorden "NSAID kan det påverka ägget att inte lossna". Oro. Tänk vilken lycka när det denna vår kom en liten människa till oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0